Laptop/iPad/ tablet Café

Het is nog niet te laat!!

Ja, je kunt je nog steeds inschrijven voor deelname aan de tablet lessen voor iPad en andere apparaten. Tijdens deze lessen kun je meer ervaring op doen in het bedienen van je apparaat.

Was het gebruik van bepaalde app’s een beetje weggezakt of nog niet geheel duidelijk. Kom dan langs in het digitale café van de Seniorenvereniging Teylingen. In een rustig tempo lopen we het gebruik van de verschillende app’s nog eens door. Schrijf je nu in, het kan nog.

Haal meer uit je tablet

Wil je meer halen uit het gebruik van de iPad, je bent van harte welkom.

Maar ook mensen die geen iPad van Apple gaan we helpen. Heb je een tablet van b.v. het merk Samsung, HTC, Nexes, Sony, Asus of Lenovo of een merk met een Android besturingssysteem dan ben je bij ons ook welkom.

We gaan in op:

• foto’s maken en bewerken, beeldbellen met o.a. Facetime / Skype.
  • We gaan meer vertellen en laten zien van Facebook en Instagram.
  • Ook komt spelletjes en amusement o.a. puzzelen voorbij
  • evenals het kijken en luisteren van nieuws, tv-uitzendingen en muziek.

Neem je tablet of iPad mee en leer samen met de anderen meer over de bediening van het apparaat en app’s die erop staan of erop gezet kunnen worden.

Programma 2020-2021 nog niet bekend.

Locatie: Het Onderdak, J.P. Gouverneurlaan 40, Sassenheim, zaal 6
Aanmelden: Om deel te kunnen nemen moet u zich – vooraf – via het inschrijfformulier in de nieuwsbrief van augustus of via de email: secretariaat@seniorenverenigingteylingen.nl.
Kosten: € 5,– per keer, koffie/ thee gratis. Maximaal 12 deelnemers per keer.
Geef bij het aanmelden duidelijk aan welk apparaat je hebt.
Betaling: Na bevestiging van uw aanmelding kunt u het verschuldigde bedrag overmaken op onze rekening: NL79RABO 0315 1573 56 ten name van Seniorenvereniging Teylingen met vermelding iPad/Tablet.
iPad-coaches iPad (iOS): Hans Wilson, Dick Voerman, Bert van den Nouwland
Tablet-coach (Android): Evert Hegnauer

Leren werken met DIGID

Bibliotheek Sassenheim organiseert in samenwerking met Senioren-vereniging Teylingen een cursus DiGiD.

Voor veel mensen is het aanvragen en gebruiken van een DigiD niet iets wat vlekkeloos verloopt. Toch krijgen we er steeds vaker mee te maken. Veel overheidsinstanties, gemeenten, verzekeringen en ziekenfondsen maken hiervan gebruik.

Daarom organiseert Bibliotheek Sassenheim in samenwerking met Seniorenvereniging Teylingen deze cursus die bestaat uit vier woensdagochtenden van 10.00-12.00 uur. De cursus wordt in een rustig tempo gegeven. Het geheel bestaat uit 4 lessen van 2 uur. Bij deze cursus is het aan te raden je eigen laptop met Windows 10 mee te nemen (oplaadsnoer meenemen)  Er zijn wel enkele laptops in de bibliotheek aanwezig.

We gaan ervan uit dat u beschikt over een DigiD en de bijbehorende inloggegevens. Is dat niet het geval (of weet u het niet zeker) wilt u dat duidelijk aangeven bij inschrijving? Wij nemen dan contact met u op om ruim voor de eerste cursusdag een DigiD aan te vragen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met een van onze iPad-coaches. Houdt u er hierbij rekening mee dat het minstens een week duurt voordat u de gegevens in de bus hebt.

Voor wie: Voor iedereen die al een beetje ervaring heeft met computers en internet.

Kleine groepjes
In kleine groepjes (max. 10 personen). De deelnemers krijgen een syllabus met oefeningen, een kopje koffie/thee en, na afloop, een certificaat.

Cursusdata:    17 september, 1, 8 en 10 oktober 2020
Tijd:                van 10.00-12.00 uur
Locatie:          Bibliotheek, Kerklaan 42, Sassenheim
Kosten:           €15 voor leden, €20 niet-leden
Aanmelden:   via het inschrijfformulier in de nieuwsbrief van augustus of via de email: secretariaat@seniorenverenigingteylingen.nl

Wanneer er veel aanmeldingen komen wordt op een later tijdstip een nieuwe cursusronde georganiseerd.