Hobbyclub

Hobbyclub Sassenheim

Op maandagmiddag 6 september 2021 start de hobbyclub weer voor leden die interesse hebben om in een gezellige sfeer bezig te zijn met breien, haken, naaien, kaarten maken of iets anders starten. De hobbyclub vindt plaats op elke 1ste en 3e maandag van de maand. Deelnemers kunnen ook gewoon hun eigen handwerk meenemen en aanhaken bij deze gezellige groep. Ook kan iedereen inspiratie opdoen uit de vele voorbeelden en patronen die er aanwezig zijn. Iedereen bepaalt zelf wat hij/zij doet. Zijn daar eventueel probleempjes mee dan zal Anneke u daarbij te helpen. Ook is het mogelijk gezamenlijk iets te doen. U bent daarin vrij om mee te doen.

Start:                 6 september 2021
Aanvang:          14.00 uur.
Locatie:             zaal 10 van ‘t Onderdak, J.P. Gouverneurlaan 40, Sassenheim
Kosten:             €20,– (incl. koffie/thee).
Coördinator:    Bep van Tol en Anneke van der Zwart.
Aanmelden:     via het inschrijfformulier in de nieuwsbrief van augustus of via de email: secretariaat@seniorenverenigingteylingen.nl

Quilt-Bee Sassenheim

Het komende seizoen starten we op  een vaste middag in de maand  waarop we onder het genot van koffie en thee met koek aan de slag gaan quilten.

Quilten is een oude handwerktechniek die weer helemaal modern is. Lapjes stof van verschillende kleur, dessins, grootte en vormen worden aan elkaar genaaid. Bij quilten worden drie laagjes stof op elkaar genaaid. Dat kan zowel met de hand als op de machine.

Heb je al enige ervaring met deze technieken, maar loop je af en toe tegen wat probleempjes aan, dan is Quilt-Bee een oplossing. Geen cursus, maar een middag waar iedereen zijn of haar werk meeneemt om te laten zien, om eraan te werken en natuurlijk om er advies van Marja de Boer of anderen over te krijgen.

Start:                   dinsdag 14 september 2021 van 14.00-16.00 uur (In overleg zal
bepaald worden of we op dinsdagmiddag of
vrijdagmorgen gaan quilten.)
Locatie:                zaal 6 van ‘t Onderdak, Sassenheim